Åbent hus på Mødestedet

Fra Kjerteminde Avis skrevet af Kim Jørstad.

Der deltog mange ved det måske allersidste arrangement i Mødestedet.

Skoleleder Ellen Hansen var begejstret over et imponerende fremmøde ved det åbent hus-arrangement, som aftenskolen Amanda stod for fredag eftermiddag.

Op mod et halvt hundrede mennesker i alle aldre kiggede ind til Aftenskolen Amandas Åbent Hus i Mødestedet fredag den 27. september. Et godt lokkemiddel var lækre pindemadder leveret af FGU-skolen i Marslev (den tidligere produktionsskole).

Else Møller, formand i foreningen bag aftenskolen beundrede de mange indbydende pindemadder, der over i købet også smagte godt. Foto: EH

– Vi holder åbent hus for at styrke vores synlighed, forklarer Ellen Hansen. Kjerteminde Avis er søde til at omtale os, men generelt er det ikke nemt at blive synlige. Samtidig vil vi selvfølgelig gerne have endnu flere elever.

– Vi har nu 85 elever i aftenskolen. For at være elev i netop denne aftenskole skal man have en psykisk eller fysik udfordring, forklarer Ellen Hansen. – Det kræver ingen henvisning, og vi tager imod dem, der kommer.

– I dag har der også været flere med ønsker om nye kurser. En ville gerne lære at spille klaver og en anden vil gerne gå til engelsk for begyndere. Det finder jeg nu ud af, om det kan lade sig gøre, medet er også et eksempel på, hvad et Åbent Hus-arrangement kan bruges til. Vi er nemlig meget lydhøre i forhold til, de ønsker som brugerne har.

Aftenskolen Amanda modtager i år 165.000 kroner fra kommunen. Eleverne betaler 500 kr for en sæson. Tilsammen giver det en økonomi, der hænger sammen. Vi skal jo ikke tjene penge, understreger Ellen Hansen. – Bare overholde vores budget, og det gør vi!

Arrangementet i Mødestedet var sidste udkald i det populære hus, der har været flittigt benyttet af mange foreninger. Nu skal huset rives ned for at give plads til nybyggeri på grunden. Fra uge 40 rykker en del af aftenskolens aktiviteter til Aktivhuset i Vestergade. Det gælder fx den meget besøgte Onsdags Café med 22 deltagere. Første gang i Onsdags caféen i de nye ramme bliver onsdag den 2. oktober kl. 09.30 til 12.30

Generalforsamling

Efter Åbent Hus arrangementet var der generalforsamling i foreningen bag aftenskolen.

Bestyrelsen fortsætter med Else Møller som formand. Bestyrelsen består i øvrigt af Søren Bernburg, Kasserer, Rosa Kathrine Hansen, Kay Petersen, Emil Bernburg og Inge Laurvig-Borch. Kim Jørstad blev nyvalgt som revisor.